Nu het nieuwe belastingjaar is aangebroken is het tijd om een deel van de winst af te staan.
Ik ben zeer benieuwd hoe anderen hun belastingen regelen over het met (poker) affiliatie programma's verdiende geld.
Ikzelf haal ALLE kosten af van de gemaakte winst, d.w.z. ook het geld dat ik in het verleden (ben er sinds begin september mee gestopt om meer tijd nuttig te kunnen besteden) gebruikte om zelf mee te pokeren.
Ben erg benieuwd hoe andere Nederlandse affiliates het doen. Door te delen kunnen we elkaar immers helpen.
Kijk ik begrijp hoe je je affiliate gegevens doorstuurt, maar hoe doe je dat met je pokerwinsten/verliezen dan?
Laat je een pokertracker lijst zien? Ik ken een paar Nl'ers die ik niet bij naam ga noemen, maar die $100k+ per jaar verdienen en het meeste gewoon overmaakten op hun bankrekening onder het mom van het kan nog nu er sluitende wetgeving ontbreekt.
Er is wel degelijk in de wet bepaald dat er kansspelbelasting over de gemaakte winst moet worden betaald. Ik geloof dat dit al moet zodra je meer dan +/- 450 euro p/m wint, ook met pokeren. Veel pokerspelers laten het geld daarom ook op hun poker-bankrekeningen staan en betalen daarom niet meer dan het toegestane bedrag uit naar hun gewone bankrekening.
Heb 2 jaar geleden mijn eenmanszaak opgericht en heb een goede accountant gevonden die geen problemen zag in deze bussines.
Geef gewoon alle inkomsten en uitgaven netjes op, zoals anderen ook zeggen.in deze bussines vooral "cross your t's and dot your i's"
Conferencies, Cap en Cac zijn voor 67% aftrekbaar.